Nyheter
Hjälmar
Högteknologi
Racing
Verkstad
Kundservice i Frankrike Säker betalning 4x Avgiftsfritt Enkla returer

Tillagd i kundvagnen !

Delsumma

Visa min kundvagn
RFX

Bakbromspedal Pro ST

Förbättra din bromsning med bromspedalen RFX Pro ST. Utformad för motorcyklar, testad för eliten, anta den ultimata prestandan med RFX.

913,47 kr 867,91 kr
Skickas inom 5 dagar
Leverans garanteras inte till jul
Beskrivning +

Bromspedalerna RFX i Pro-serien är designade och testade för användning på högsta nivå.

Bromspedalerna i Pro-serien är tillverkade av aluminium 7075-T6 och har en OEM-förankrad axel. Den släta ytan på axeln minskar slitaget som är förknippat med en räfflad design.

Pro-seriens flexibla spetsar är tillverkade av CNC-bearbetat aluminium och har en fjädrande roterande spets som vid en kollision, som i ett däckspår, roterar för att minska skada. Spetsen är också utrustad med tänder av stål för att underlätta greppet i leriga förhållanden.

De flexibla spetsarna i Pro-serien har också en stopp för den roterande spetsen, som stoppar spetsen vid 90 grader rotation, vilket förhindrar skador som kan uppstå om spetsen roterar under kopplingens lock.

Bromspedalerna i serien inkluderar också en kabelbroms, vilket förhindrar att pedalaxeln vrids vid kollision.

Egenskaper:

  • Ny solid spets i 7075-T6-armatur, med strömningsdesign.
  • Ny justering med 2 positioner på spetsen.
  • Ny valfri version av anodiserad spets tillgänglig för nuvarande modeller.
  • Ny stil på kabelbromsen med justerbar klämma.
  • Ny svart anodiserad axel för att förhindra korrosion och minska slitaget.
  • Bytbara tänder i rostfritt stål för bättre grepp.
  • Levereras komplett med lager och ringar för vissa modeller.
  • Lasergraverad logo.

Monteringsanvisningar:

  • Börja med att notera höjden på pedalens ände i förhållande till fotpinnen.
  • Ta bort R-clippen eller den klippta pinnen från baksidan av bromsbulten bakom ramen.
  • Ta bort pivåldern som håller pedalen i ramen.
  • Koppla bort återgångsfjädern från pedalen och låt den hänga.
  • Rotera pedalen utåt för att exponera den klippta pinnen på baksidan av pedalens klämskiva.
  • Ta bort denna klippta pinne och positionspinnen, bromspedalen bak kommer nu att tas bort.
  • Ta bort oljepackningarna från den gamla pedalen, rengör dem och sätt tillbaka dem på den nya pedalen.
  • Rengör alla delar med en multipurpose-lubricant, som Maxima MPPL, redo för återinstallation.
  • Montera tillbaka bromsklämman, stoppet och den klippta pinnen.
  • Montera tillbaka återgångsfjädern.
  • Applicera Maxima-vattentät smörjmedel på pivåldern, justera pivothålet och sätt tillbaka bulten.
  • Dra åt pivåldern till det erforderliga vridmomentet enligt bruksanvisningen.
  • Montera tillbaka R-clip/klämd pinne på baksidan av pivåldern.
  • När pedalen är fast monterad, justera pedalens höjd för att få rätt position och spel, genom att lossa muttern ovanför klämskivan och vrida ned/bort bulten efter behov.
  • Montera nu kabelbromsen.
  • Japanska modeller - Ta bort muttern och skivan från den nedre motorfästet, ersätt den gamla skivan med den nya skiva som är fästad vid kabelbromsen.
  • KTM-modeller - Ta bort den nya skivan som är fäst vid kabelbromsen, lägg den åt sidan, eftersom den inte behövs på KTM, gör en loop av kabeln runt den nedre motorfästet och återplacera den i krimpans koppling.
  • Justera rätt spänning på kabelbromsen, glöm inte att förutsäga en nedåtsträckning av pedalen.
  • Krimp kopplingen med en tång och klipp av överflödig kabel.
Ytterligare information +
VarumärkeRFX
Leverantörsreferens1110865001
Färgblk/blu
FärgSvart
ConstructeurN/C

Välj storlek

Storlek (EUR)
*

Välj alternativ